Vzhľadom na to, že môj prístup k informáciám (aj internetovým) je obmedzený (jednak časovo, jednak technicky, jednak tým, že nie som novinárom fungujúcim v riadnom médiu), dostávajú sa niektoré fakty ku mne oneskorene, neraz z druhej ruky. Uznávam, že sa v tomto smere musím polepšiť, čo v mojej praktickej situácii vôbec nie je jednoduché, ale nie nemožné.
Základné informácie o výstavbe cyklochodníkov v meste Zvolen a cyklotrasy Rodinná cestička medzi Zvolenom a Banskou Bystricou som priniesol v tomto mojom blogu: http://agenturatortura.blog.pravda.sk/2014/01/27/sluby-a-reality-aj-pri-budovani-cyklotras/
V tejto chvíli si ho dovolím doplniť informáciou o stretnutí predsedu Banskobystrického samosprávneho kraja (BBSK) Mariana Kotlebu so zástupcami dodávateľskej firmy na výstavbu cyklotrasy Zvolen – Sliač a s primátormi Zvolena a Sliača – Miroslavom Kuseinom a Danielom Dunčkom. Ako uviedla agentúra SITA, nové vedenie kraja chce, aby sa na financovaní podieľali aj obe mestá. „BBSK nemá v súčasnosti zdroje na stopercentné financovanie tohto projektu,“ vyjadril sa pre agentúru SITA hovorca BBSK Miroslav Belička. Podľa jeho slov však „projekt nikto nerušil, nie je proti nemu, nie je proti dodávateľovi, len kraj hľadá možnosti, ako splatiť najprv svoje záväzky a potom riešiť investície.“
Obe spomenuté mestá však nemajú vo svojich rozpočtoch peňazí nazvyš. „Povedal som pánovi predsedovi, že my už máme rozpočet schválený a v ňom nemáme priestor, aby sme financovali cyklotrasu čiastkou 200- až 300-tisíc eur. Prebiehajú už výberové konania na zákazky, ktoré poslanci schválili v rozpočte,“ uviedol primátor Zvolena Miroslav Kusein.
Financie na túto stavbu, ktorá nemá len mestský, ale prinajmenšom regionálny charakter, zrejme nenájdu ani v sliačskom rozpočte, no budú sa snažiť nájsť riešenie, pričom sa chcú obrátiť na ministerstvo dopravy. Dodávateľ – firma Skanska SK – je ochotný do jari počkať.
BBSK vybral spomenutú firmu vo verejnom obstarávaní ešte v máji minulého roka. Krajské zastupiteľstvo schválilo projekt na svojom augustovom zasadaní, zmluvu o dielo podpísali však až 11. decembra a päť dní na to (teda v predposledný deň svojho úradovania) podpísal vtedajší župan Vladimír Maňka aj zmluvu o spolupráci s mestom Sliač, ktorý má na výstavbu 5 100 m dlhej cyklotrasy – Rodinnej cestičky – stavebné povolenie. Podľa nej mal BBSK poskytnúť Sliaču do konca januára 100 000 € a zvyšných viac ako pol milióna eur do polovice mája 2014.
O tom, že projekt Rodinná cestička medzi Banskou Bystricou a Zvolenom má už naozaj hlboké korene, svedčí napríklad aj táto správa z 30. júna 1997, ktorú som si náhodou „vygoogloval“: http://www.sme.sk/c/2080284/otvorili-cyklotrasu-rodinna-cesticka.html
P. S.
Možno sú tieto informácie príliš regionálne, ale na druhej strane aj na takzvanej malej alebo komunálnej či mestskej alebo obecnej úrovni sa dejú veci, ktoré by mohli byť zaujímavé nielen pre tamojších obyvateľov, ale aj pre širší okruh čitateľov. Ako námet, alebo ako zdroj poučenia, aby k podobným alebo rovnakým chybám nedochádzalo aj inde. Osobne blog nepovažujem len za priestor na politizovanie, ktoré sa neraz zmení na mlátenie prázdnej slamy, ale aj na šírenie najrôznejších informácií (regionálnych, cestovateľských, vlastivedných…), ktoré si azda nachádzajú svojich čitateľov. Osobne si rád prečítam blogy podobného zamerania.
Veď to nie je zložité, prepočíta ...
Cyklotrasy nie sú len pre tých, ktorí... ...
Ten kto chce cyklotrasu nech si ju ...
"...zmluvu o dielo podpísali ...
A čo takto prefinancovať z peňazí ...
Celá debata | RSS tejto debaty